hhg5fdh4k3j
Jestřáb Zaorálek
Lubomír Zaorálek se vyznal ze svých citů vůči Rusům, prý s nimi má ty nejhorší zkušenosti. Ministr kultury asi zapomněl na jedno z hlavních poslání kultury- kultura má lidi spojovat, stavět mosty mezi národy, prohlubovat vzájemné mírové rovnoprávné vztahy. Picasso, Goethe, Tolstoj, Chaplin, ale i třeba Hašek - ti všichni přispěli do našeho společného kulturního dědictví.
Zastupitelstvo Středočeského kraje škrtalo školy a zdražovalo jízdné
Zastupitelstvo Středočeského kraje 29. března schválilo silou vládnoucí koalice STAN-ODS-Piráti-Spojenci avizované zdražení jízdného v integrované hromadné dopravě. Po zrušení středočeského jízdného, které umožňovalo cestovat zdarma žákům, studentům, učňům i seniorům nad 65 let, je to další útok na peněženky Středočechů, kteří od poloviny roku nově zaplatí za jednotlivé jízdné i časové kupóny zhruba o 25% více. Ve hře je navíc i snižování rozsahu dopravní obslužnosti a kvality cestování.
Vyšlo další číslo Třešničky 1/2021
Vyšla první letošní Třešnička, občasník Středočeského krajského výboru KSČM. Obsahuje rozhovory se zajímavými lidmi, informace o dění ve Sněmovně i na Středočeském kraji i reportáže ze spolkové činnosti. Ke stažení je zde.
Slavíme MDŽ
Myšlenka ustanovit Mezinárodní den žen vznikla sice již na přelomu 19. a 20. století, ale jeho poselství je stále velice aktuální. Tehdy ženy vstupovaly do pracovní činnosti, pracovní podmínky a minimální výdělky byly neudržitelné. Rozvíjí se první odborové svazy, ženy se začínají aktivovat i politicky. V USA vzniká v roce 1903 Women´s Trade Union League, která za pět let spoluorganizuje generální stávku v newyorské textilní továrně Triangle Shirtwaist Factory. Přes dvacet tisíc žen stávkuje třináct zimních týdnů za zlepšení pracovních podmínek. Většinu však stojí účast ve stávce místo. V březnu 1911 pak při požáru budovy hyne 146 mladých dívek...
Jaká bude vzdělanost našich dětí?
Nedávno jsem při úklidu narazil na svůj starý čtenářský deník. Počáteční stránky popisovaly mé první zkušenosti se čtením. Se zaujetím jsem studoval, jak jsem před lety hodnotil dětské knihy. Jak po vyprávění přišel popis, charakteristika a další útvary. Jak jsem postupně přešel od pohádek a bajek k pověstem, k životopisům, beletrii i populární vědě, jak byl časově čtením pokryt můj celý základní stupeň vzdělávací soustavy. I přes technické zaměření mé střední školy pak v další části čtenářského deníku navazovaly poznámky a postřehy z dalších přečtených knih.